Doutora Mariya Gubareva
Grau académico: Doutor
mgubareva@iscal.ipl.pt

Mariya Gubareva detém o grau de Doutora em Economia (2013) pelo ISEG – Instituto Superior de Economia e Gestão da Universidade de Lisboa. Atualmente  é Pró-Presidente para a Investigação e Professora Adjunta no ISCAL – Instituto Superior de Contabilidade e Administração de Lisboa do Instituto Politécnico de Lisboa, é também Professora Auxiliar no ISEG – Instituto Superior de Economia e Gestão da Universidade de Lisboa, e membro integrado do centro de investigação de excelência SOCIUS/CSG – Investigação em Ciências Sociais e Gestão. Mariya Gubareva coordena vários projetos de investigação e faz parte dos comités científicos de diversas conferências internacionais nos domínios de Economia e Finanças. Vários artigos da sua autoria foram publicados em revistas científicas internacionais indexadas. Os interesses de Mariya Gubareva pertencem à área de economia financeira, incluindo a gestão de riscos, e focam na estabilidade financeira e fluxos internacionais de capitais, entre outros.

* * *

Mariya Gubareva holds a PhD in Economics (2013) from ISEG – Lisbon School of Economics and Management of the University of Lisbon. Currently, she is Pro- Dean for the Research and Adjunct Professor at ISCAL – Lisbon Accounting and Business School of the Lisbon Polytechnic Institute, Assistant Professor at ISEG – Lisbon School of Economics and Management of the University of Lisbon, and Researcher at SOCIUS/CSG – Research Center in Social Sciences and Management. She coordinates several research projects and serves at the Scientific Committees of diverse international conferences in the fields of Economics and Finance. Mariya authored several publications in international peer reviewed journals. Her research interests comprise financial economics including risk management and focus on financial stability and international capital flows among others.

ResearchGate

ORCID